reklama

Práca v zahraničí a ja

Za 8 mesiacov si človek dokáže urobiť jasnú predstavu o tom, čo Slovák znamená v zahraničí. Možno som ako Kolumbus a objavila som niečo, čo už veľa z nás pozná na vlastnej koži, ale mala som potrebu sa s tým podeliť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

Pred takmer rokom som pracovala pre jednu nemenovanú, malú redakciu. Práca to bola taká tradičná slovenská- za veľa muziky, málo peňazí. Po čase som však nadčasy a prácu, ktorá mi zasahovala do môjho osobného života, prestala mať rada. Myslela som si, že zvýšenie platu ma z tohto stereotypu a negatív preberie, ale človek by mal vedieť, že pokiaľ si vypýta o tú stovku vyššiu plácu, musí rátať s tým, že by mal v práci zrejme aj spať. No čo už, taká je slovenská realita a peniaze nie sú všetko, pokiaľ je človek nešťastný. A nikto by nemal sám seba robiť nešťastným.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tomto čase som zistila, že už ďalej takto nemôžem. Stres, prepracovanosť a únava boli mojím každodenným stavom a zrejme aj pre tento fakt som sa prepracovala k tak vysokému tlaku v 25-tich rokoch, aj keď som pravidelne cvičila. A tak prišlo rozhodnutie, dať výpoveď a skúsiť svet.

Rozhodla som sa pre pozíciu, ktorá ma zbaví emocionálnej, aj pracovnej vyčerpanosti a môj mozog si oddýchne, takže som začala pracovať pre 5* hotel vo Francúzsku, neskôr som kratšiu dobu pracovala v Anglicku v 4* hoteli. Po tomto rozhodnutí sa na mňa veľa ľudí pozeralo, ako na zmyslov zbavenú, pretože som nechala tak istú prácu, prestala sa sťažovať a jednoducho to zmenila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas týchto mesiacov som zistila nasledovné:

1. Človek si zarobí, aj sa narobí, ale stále má čas pre seba, pokiaľ je vedenie v danej práci normálne. Vedenie vie spraviť veľa, hlavne pokiaľ dokáže udržať človeka hrdého za to, pre koho robí. Maličkosti pre zamestnanca, slová podpory, ako aj vytvorenie hrdosti sú veci, ktoré by mal ovládať každý manažér a vedúci a rozhodne motivujú človeka k radosti z danej práce, aj keď nie je exkluzívna.

Val Thorens
Val Thorens (zdroj: Nikola Jakubská)

2. Čo sú v iných európskych krajinách minimálky, za ne Slovák ušetrí, uvidí, pocestuje, ochutná a neprežíva z mesiaca na mesiac. Aspoň podľa mojej skúsenosti.

3. Pokiaľ pracujete pod vedením Slovákov, veľmi rýchlo pochopíte, že pre nich dávno neplatí nejaká kolegialita na základe národnosti. Takže sa na to nikdy nespoliehajte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Saint-Tropez
Saint-Tropez 

4. Nič nie je lepšie na vylepšenie jazyku ako táto skúsenosť. Spozorovala som to hlavne na svojom priateľovi, ktorý tvrdil, že jazyky nie sú jeho parketa. Niekedy treba okolo seba fajn ľudí a človek okamžite zabudne na zábrany.

5. Po práci v zahraničí je jasné, že Slovák začne porovnávať a pocíti ešte väčšiu vlnu pesimizmu voči svojej krajine, pretože vidí, že niekde to ide lepšie. Cesty, školy, systém, správanie sa voči krajine, ako aj jej ochrana.

St. Martins
St. Martins 

6. Za danú dobu spoznáte toľko ľudí, národností, osobností, čo je možno ďalšie plus. Rovnako človek pochopí, ako veľa stereotypov si zo Slovenska nesieme. Osobne som si všimla, že Slovák ako taký má problém len s vlastnými. Neviem, či to je v nás, ale ak sa objavil problém s inými ľuďmi, takmer vždy sa dal vyriešiť pokojne a bolo po ňom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7. Zaujímavé bolo, že v hoteloch som stretla ľudí, ktorí neboli ako ja vyštudovaní v hotelierstve, ale jednoducho potrebovali odísť zo svojej práce a zbaviť sa vyhorenia a nájsť seba samých. A tiež videli túto možnosť v manuálnej práci.

Dánsko
Dánsko 

8.Nech ste v akejkoľvek krajine Európy a pracujete ako obyčajný pracovník, vždy budete ten druhý, čo tam nepatrí a podradnejší. Je to tak, či sa niekto bude hnevať alebo nie. Môžete vedieť kvalitne jazyk, ale aj tak ste cudzinec a dlhšie trvá, kým si vo vás vybuduje vedenie dôveru.

9. Človek pochopí, že na svete je dostatok všetkého a jednoducho nepotrebujeme toľko hmotných vecí, ako si myslíme. Nepotrebujeme tak veľa zhromažďovať, mali by sme viac zažívať a viac sa deliť.

Holandsko
Holandsko 

10. Život v zahraničí človeka osmelí a podporí jeho chuť niečo objavovať a veriť vo vlastné možnosti.

Posledné mesiace neľutujem, práca v hoteli ma naučila nielen pracovať, ale naučiť sa povedať dosť. V podstate moje negatívne skúsenosti súviseli jedine so Slovákmi, ktorí v zahraničí zabudnú na to, odkiaľ prišli a hrajú sa na obrovských nadriadených, ohovárajú, šikanujú a častokrát aj okrádajú. teda zarábajú na náš úkor. Ale tak, všetko zlé je na niečo dobré.

V podstate sa nečudujem, že stále viac Slovákov odchádza preč- pláca, práca, skúsenosti a možnosti. Ale človek niekde v sebe po čase zistí, že nevie, kde má domov a aj keď objavil krásne miesta a zažil toho veľa, chce sa raz vrátiť tam, kde má korene.

Nikola Jakubská

Nikola Jakubská

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  128x

"Spisovateľka" á la pokus- omyl, autorský schizofrenik,ročník 92- veľmi dobrá úroda ,veriaca na zázraky a nekonečné možnosti života, vďačná za každú kritiku, vtipná a ľudská v medziach, samozvaný ironik. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu