reklama

Moja kniha dobrodružstiev alebo ako si uchovať svoje cestovateľské zážitky

Rozhodla som sa uchovať si svoje malé zážitky z času, kedy som utiekla zo svojej komfortnej zóny. Preto som sa rozhodla, že sa podelím s tým, ako fotokniha o mojich cestách vznikla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spomienky blednú, pocity sa strácajú, ale fotka a slovo prežijú. Vidím to na sebe, čítam to vo svojich textoch a úvahách. Človek sa mení a po pár rokoch už možno nikdy nespoznáme toho, kým sme boli.

V posledných mesiacoch som cestovala viac ako za celý svoj život. Rozhodne to neľutujem a niekde pre svoje budúce ja, si chcem nechať spomienku na moje cestovanie, bádanie a radosť z neobjaveného. Práve pre toto som sa rozhodla, že si vytvorím svoju knihu dobrodružstiev a podelím sa s jej vytvorením, a zároveň vytvorím recenziu na stránku, na ktorej som si takúto fotoknihu spravila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takúto možnosť mi poskytla stránka Saal Digital CZ, nemecká online firma, ktorá umožňuje tlač fotiek a foto produktov pre profesionálnych fotografov i laikov. Pre českých a slovenských zákazníkov prinášajú stránku preloženú do češtiny. Ich služby sa zameriavajú na tlač fotokníh, fotoobrazov či iných foto produktov.

1. Stiahnutie programu

Keďže som sa rozhodla sa trocha pohrať so svojou fotoknihou, stiahla som si program Saal Disigner, cez ktorý je možné fotky aj samotnú fotoknihu upravovať podľa svojej potreby. Inštalácia bola rýchla a jednoduchá.

Obrázok blogu

2. Výber produktu

Menu programu je celkom hravé, pomocou obrázkov a doplňujúcich textov vysvetľuje plusy jednotlivých produktov, ako aj možnosti ako si svoje výsledné dielo vylepšiť. Pri fotoknihe je teda len na samotnom užívateľovi, aká veľká bude fotokniha, aký bude mať obal, akú kvalitu budú mať jednotivé stránky, či koľko ich bude. Rovnako sa mi pozdáva fakt, že cena produktu sa užívateľovi zobrazuje počas celého procesu a mení sa v závislosti od toho, akú kvalitu materiálu, obalu, či stránok si zákazník vyberie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

3. Vkladanie fotiek a nápadov 

Pri tvorbe fotoknihy som si mohla vybrať, či použijem prázdnu šablónu, fotoknihu v minúte alebo využijem automatické návrhy. Rozhodne nikomu neodporúčam fotoknihu v minúte, pokiaľ fotky máte neusporiadané. Lepšou možnosťou sú automatické návrhy, pre puntičkárov zas prázdna šablóna.

Obrázok blogu

Program je celkom prehľadný, poskytuje užívateľovi možnosť nielen sa pohrať s textom, ale aj s klipartami a zasadením fotiek. V tejto časti je možné korigovať nastavené parametre fotoknihy, vybrať si pozadie podľa vlastnej potreby, alebo určiť jeho farbu či prechod medzi nimi. Mne osobne sa najviac pozdávala možnosť výberu návrhov a klipartov. Veľmi ma potešilo, koľko rôznorodých návrhov menu obsahovalo a rovnako aj širokú škálu klipartov, ktoré boli zároveň kategorizované pre ľahšie vyhľadávanie podľa vlastnej potreby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Táto časť je rozhodne určená pre tých kreatívnejších a tých, čo sa radi hrajú s drobnosťami. Vkladanie fotiek je jednoduché, stačí len pretiahnuť fotku alebo fotky na slide a vybrať si ich usporiadanie pomocou bočného menu "návrh". Po vložení fotky je možné upraviť fotku, ako aj jej umiestnenie vo fotoknihe.

Obrázok blogu

Rozhodne však odporúčam svoju fotoknihu priebežne ukladať. Pri mojom prvom pokuse sa totiž vyskytla chyba, kvôli ktorej som prišla o prvý nápad na usporiadanie. To však neľutujem, práve vďaka tomuto mi napadla ďalšia myšlienka na obal.

Svoju fotoknihu som sa rozhodla pomenovať "MY ADVENTURE BOOK". Možno niekto pochopí, čo ma inšpirovalo k tomuto názvu. Rovnako som si pri jej tvorbe pomohla šablónami "Scandinavian Folk Style", keďže najviac sa mi na mojich cestách páčilo zrejme Dánsko a ak budem mať možnosť, rozhodne chcem preskúmať tento kút sveta viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

4. Objednanie a doručenie

Objednanie je štandardné. Po vyplnení svojich údajov, potvrdení objednávky a následnom uhradení platby sa fotokniha načítala. Na môj mail mi následne prišli údaje o doručení. Dodacia doba predstavovala 4-7 dní. Skutočne ma prekvapilo, že dodacia doba bola v skutočnosti krátka. Fotokniha bola dobre zabezpečená proti poškodeniu, čo považujem tiež za kvalitné prevedenie služby, ktorú som si objednala.

5. Výsledný produkt

Kvalita zodpovedá cene a rozhodne sa mi pozdáva celkové prevedenie. Obal je pre mňa čarovný. Pri procese navrhovania fotoknihy som sa skutočne hrala a potešilo ma, že moje predstavy sa pretavili do kvalitného spracovania. Tlač na obale je výrazná a rozhodne nevyznieva lacno. Rovnako kvalitne pôsobí aj kožený obal. 

Obrázok blogu

Celý proces tvorby, doručenia a aj výsledný produkt hodnotím na výbornú. Asi som trocha klasik alebo skeptik, ale neverím príliš technológiám. Pokiaľ nevyužívate uložiská, je občas pri zlyhaní techniky ľahké prísť o svoje vzácne zážitky zachytené na fotke.

Ako malá som vždy rada listovala albumami s fotkami mojich rodičov, mňa, sestier, rodiny. A toto mi zostalo. Výlety, dovolenky, prvé kroky do školy, hlúposti s kamarátmi. Je smiešne ako jeden malý obrázok dokáže vystihnúť krásu daného momentu. Páči sa mi, že aj momenty, ktoré som zažila nedávno, sú v takejto fotoknihe. Pripomína mi to krásu detstva a toho, aké bolo pre mňa čarovné. A som rada, že som týmto fotkám dala možnosť stať sa niečím väčším ako len jednou z množstva, ktoré mám v mobile, či v priečinku počítača a možno sa vymažú alebo sa nebudú zdať také podstatné, ak ich tam nechám. Teraz sú výnimočné.

Obrázok blogu

Všetko raz vybledne, či už to dobré alebo zlé. Práve z tohto dôvodu verím, že táto fotokniha mi pripomenie obdobie, kedy som cestovala, spoznávala a žila inak.

Nikola Jakubská

Nikola Jakubská

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  128x

"Spisovateľka" á la pokus- omyl, autorský schizofrenik,ročník 92- veľmi dobrá úroda ,veriaca na zázraky a nekonečné možnosti života, vďačná za každú kritiku, vtipná a ľudská v medziach, samozvaný ironik. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu